Tema za razdoblje od 29. 4. 2020. do 6. 5. 2020.
Tijelo je vjerojatno najveće čudo svijeta. Poznavanje našeg tijela omogućuje nam da budemo zdravi i bolje razumijemo njegove osobine.

„Košarka“ u kući, senzorna i tjelesna aktivnost
Zadaci: poticati dijete na tjelesnu aktivnost, stvarati navike za vođenje zdravog života, poticati zdrav i pozitivan natjecateljski duh te poštivanje pravila igre, razvijati finu motoriku, vještinu bacanja te koordinaciju ruke i oka.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 1 do 3 godine.
Za aktivnost će vam trebati novine/listovi papira, kanta i ljepljiva vrpca. Zajedno s djetetom iskidajte novine te od njih napravite lopte. Oblikujte ih po želji. Što su više zgužvane i stisnute, bit će ih lakše bacati. Poredajte lopte od novina u red te ih zajedno s djetetom izbrojite.
Na pod zalijepite traku koja će označavati granicu za ubacivanje lopte. Najprije pokažite djetetu kako ubaciti loptu poštujući granicu, a zatim ubacujte lopte u kantu naizmjenično s djetetom.
Nakon što ste sve lopte iskoristili, zajedno s djetetom prebrojite lopte u kanti te lopte izvan kante. Aktivnost se može provoditi i podjelom u timove.


Zdravoljupci, pjesmica s pokretima
Zadaci: poticati kreativnost i motoričke vještine, razvijati komunikacijske vještine (verbalne i neverbalne) te poticati vizualnu i auditivnu percepciju.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 2 do 7 godina.
Opis aktivnosti: djeca uz omiljene i popularne plišance pjevaju i plešu uz video ili audio snimku.
Video možete otvoriti klikom na sljedeću poveznicu: https://www.youtube.com/watch?v=3UHXcj1WUIA&feature=youtu.be
Senzorni pločnik, tjelesna aktivnost
Zadaci: poticati prirodne oblike kretanja, jačati velike mišićne skupine, razvijati koordinaciju pokreta te učiti slova i brojeve.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 3 do 7 godina.
Za provođenje aktivnosti potreban vam je dio dvorišta i kreda (ili ljepljiva traka) pa zajedno s djetetom izradite vlastiti interaktivni pločnik i uživajte u tjelesnoj aktivnosti!

Klikom na sljedeću poveznicu otvara se video u kojemu možete vidjeti zanimljive ideje za interaktivni pločnik:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10101916510574746&id=50505318
Priča “Što je koronavirus?“
Zadaci: poticati razvoj govora i bogaćenje rječnika, razvijati ljubav prema knjizi i poticati samostalno čitanje.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 7 godina.
Djetetu pustite priču koju je odgojiteljica pročitala, a po završetku audiozapisa postavite poticajna pitanja, primjerice: „Kako se zove maleni, sićušni virus?“, „Zašto moramo STALNO prati ruke?“, „Osim vode što još OBAVEZNO koristimo kod pranja ruku?“ – i, na kraju, ne zaboravite pjevati za vrijeme pranja ruku!
Slikovnicu možete otvoriti klikom na sljedeću poveznicu:
Zdravo voće, likovno-stvaralačka aktivnost
Zadaci: poticati kreativnost i maštovitost, razvijati finu motoriku i usvojiti stav o važnosti voća u razvoju.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 4 do 7 godina.
Za likovnu aktivnost djeci ponuditi karton, kolaž papir, flomastere, ljepilo, drvene štapiće ili slamke.

Stare igre na zraku, tjelesna aktivnost
Zadaci: razvijati spretnost, brzinu, koncentraciju i orijentaciju te poticati brzinu pokreta nogu u svim smjerovima.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 4 do 7 godina.
Za aktivnost je potrebna dobra volja, elastična traka, lopta te neoblikovani materijal.



Zdrava prehrana, interaktivna igra
Zadaci: poticati na pravilnu prehranu te kroz igru upoznati nezdravu hranu.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 7 godina.
Izradi svoj sapun, radno-praktična aktivnost
Zadaci: razvijati finu motoriku i vještinu koordinacije ruke i oka, poticati na suradnju, vježbati strpljenje te bogatiti djetetova iskustava novim spoznajama.
Aktivnost je primjerna za djecu u dobi od 5 godina.
Potreban materijal: posuda, vilica, šalica, silikonski kalup, 2 vrećice želatine, 3/4 kipuće vode, 1/2 tekućeg sapuna, prehrambena boja i šljokice po želji.
Opis aktivnosti: u posudu dodajte dvije vrećice želatine i vodu pa dobro izmiješajte vilicom. Kada ste izmiješali dodajte sapun, boju i šljokice po želji. Smjesu možete odvojiti na dva dijela pa u svaki staviti drugačiju boju. Smjesu ulijte u silikonski kalup i ostavite 2-3 sata da se smjesa ohladi i stisne. Kad su sapuni gotovi, izvadite ih iz kalupa i ostatak koji ne koristite spremite u stakleniku.
Cilj je razvijanje životno-praktičnih aktivnosti, jer će djeca vjerojatno pokazati više interesa za pranje ruku sapunom kojeg su sami napravili.
SRETNO! 😊




Pranje ruku, likovno-manipulativna aktivnost
Zadaci: uočiti važnost pranja ruku te zapamtiti da se virusi i bakterije nalaze svuda oko nas iako su okom nevidljivi.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 3 do 7 godina.
Piramida prehrane, likovno-edukativna aktivnost
Zadaci: usvajati zdrave načine prehrane i poticati interes za likovno izražavanje.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 3 do 7 godina.
Za aktivnost je potrebno: papir, slike i modeli pojedinih primjera hrane koju djeca konzumiraju.
Preporučujemo da roditelji zajedno sa svojim djetetom sudjeluju u izradi piramide prehrane.

Ludi zemljotres, plesna aktivnost
Zadaci: razvijati zanimanje za glazbu i ritam te poticati na izražavanje plesnim pokretima.
Aktivnosti primjerena za djecu u dobi od 3 do 7 godina.
Što sve čini moje tijelo, interaktivna igra
Zadaci: poticati interes i spoznaju o svom tijelu te interes za istraživanjem i osluškivanjem funkcija svoga tijela.
Aktivnost je primjerena za djecu od 5 do 7 godina.
Cilj igre je da dijete upozna svoje tijelo, srce, pluća, želudac, crijeva i mozak.
Igru možete otvoriti klikom na sljedeću poveznicu:
https://view.genial.ly/5c4c15e61ef86d73dd87bae1/interactive-content-znas-li-gdje-se-nalazi
Priča “Bok. Ovo je koronavirus”
Zadaci: razvijati komunikaciju i iznošenje mišljenja, razvijati ljubav prema knjizi te poticati razvoj pamćenja, mišljenja i zaključivanja.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 7 godina.
Djetetu pustite priču koju je odgojiteljica pročitala, a po završetku audiozapisa postavite poticajna pitanja, primjerice: „Kako se zove sićušni virus od kojeg se neki ljudi jako razbole?“, „Što izaziva taj virus?“, „Hoće li na svakoga djelovati jednako?“, „Kako se taj virus kreće da bi se prenio na ljude?“, „Što sve trebamo napraviti da se ne razbolimo?“.
Slikovnicu možete otvoriti klikom na sljedeću poveznicu:
Voćne zagonetke, govorno-spoznaja aktivnost
Zadaci: razvijati dječji govor i vještine aktivnog slušanja, proširiti rječnik novim riječima te poticati razvoj pažnje i pamćenja.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 5 do 7 godina.
U postavljenom zadatku djeca povezuju zagonetke s voćkama koje su idealna razbibriga za djecu i odrasle.
Poseban doprinos je pomoć roditelja u vidu dodatnih pitanja koja potiču djecu na razmišljanje.
Možete i na razigrani način, kod kuće ili na ulici, upoznati dijete sa zagonetkama.
Osmijeh na lice stavite i s igrom krenite.

Voćna križaljka, spoznajna aktivnost
Zadaci: imenovati voće, poticati razvoj predčitalačkih vještina i vježbati okulomotorne vještine.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 5 do 7 godina.
Potreban materijal: križaljka za djecu, olovka i gumica.

Moje tijelo, interaktivni kviz
Zadaci: poticati na istraživanje, usvajati znanje o svom tijelu te razvijati sposobnost rješavanja zadataka.
Aktivnost je primjerena za djecu od 5 do 7 godina.
Zajedno sa svojim djetetom pokušajte riješiti interaktivni kviz te tako ponoviti i utvrditi spoznaje o svom tijelu.
Veselimo se primitku vaših vrijednih radova koje možete slati na e-mail adresu djecjivrticdakovo@gmail.com.