Prijateljstvo – projekt kuće u 2020./2021. pedagoškoj godini
Ne hodaj ispred mene, možda te neću slijediti.
Ne hodaj iza mene, možda te neću voditi.
Hodaj pokraj mene i samo budi moj prijatelj.”
Albert Camus
PROJEKT: Prijateljstvo
DULJINA PROJEKTA: pedagoška godina 2020./2021.
IZVOĐAČ PROJEKTA: djeca svih odgojnih skupina i njihovi odgojitelji vrtićke kuće “Botić”
CILJ PROJEKTA: stjecanje novih saznanja i unapređivanje socio-emocionalnog razvoja djece, kroz prepoznavanje vlastitih osjećaja te stvaranje uvjeta za igru kroz zajedničke aktivnosti i suradnju.
MJESTO PROVOĐENJA: sobe dnevnog boravka, vanjski prostor vrtića, sportska dvorana.
SURADNICI: roditelji, ravnateljica, pedagoginja, psihologinja, zdravstvena voditeljica te vanjski suradnici važni za realizaciju projekta.
ZADACI PROJEKTA:
- stvarati osjećaja empatije (prepoznavanje i postavljanje odnosa prema drugom, suosjećanje, briga o mlađima, bolesnima, prirodi i životinjskom svijetu)
- razvijati toleranciju (zanimanje za druge, poštovanje)
- stvarati pozitivnu sliku o sebi te razvijati samopouzdanje
- razvijati složene senzorne vještine i preciznost (kroz razne likovne i istraživačke aktivnosti)
- stjecati iskustva i spoznaje o predmetnoj, prirodnoj i društvenoj sredini (upoznavanje sa zanimanjima – liječnik, medicinska sestra)
- njegovati zajedništvo, osjećaj prihvaćenosti i osjećaj o pripadanju
PLAN PROJEKTA:
Aktivnosti i sadržaji vezani uz ovaj projekt planirani su po razvojnim područjima.
Tjelesni i psihomotorni razvoj:
- svakodnevno boraviti na svježem zraku, te motivirati i poticati dijete na sve oblike kretanja prilagođene vremenskim uvjetima
- razvijati sposobnost koordinacije pokreta kod svih vrsta kretanja (puzanje, hodanje, trčanje, penjanje, skakanje) kroz timsku igru košarke i nogometa
- poticati pravilno držanje tijela I koordinacije pokrata ruku i nogu putem ritma, glazbe i plesa, aktivnostima: “ne rugaj se”, “ljudski valovi”, “u ogledalu”
- razvijati i jačati motoričku sposobnost manipulacije šakom i prstima šake kroz aktivnost “šaramo i prstima stvaramo”
- razvijati sposobnosti taktilnog osjeta, osvještavanje i korištenje svih osjetila, aktivnostima “Imaš pravo pogriješiti”, “Uhvati-dodaj”
Socio-emocionalni razvoj:
- stvarati osjećaj o pripadanju i prihvaćanju, te stvarati pozitivnu emocionalnu vezu između djece i odgojitelja
- razvijati pozitivnu sliku o sebi kroz razgovore na temu “Tko sam ja”, “Tko smo mi”, “Što mogu – što ne mogu”, “Što volim – što ne volim”
- raditi na prepoznavanju i imenovanju svojih i tuđih osjećaja, prosocijalno ponašanje – spremnost na pomoć, dijeljenje s drugima
- razvijati sposobnost djeteta za druženjem, dogovorom i suradnjom kroz društvene igre s pravilima “Memori” I “Čovječe ne ljuti se”
Spoznajni razvoj:
- razvijati sposobnost uočavanja veza i odnosa među stvarima i pojavama, aktivnostima “Pronađi isto”, “Čarobna vrećica”
- poticanje djece na svakodnevne interakcije s različitim sadržajima učenja – glazbenim, matematičkim, prirodoslovnim, jezičnim, npr: “znakovni jezik”
- razvijati interes za drugu djecu s različitom kulturom i tradicijom, aktivnostima “Putujemo na druge kontinente”, “Nepoznati prijatelj”
- stvaranje situacija u kojima se razvija spoznaja o potrebi i važnosti brige za sebe i okolinu, aktivnostima “Snježna gruda”
Govor, komunikacija, izražavanje i stvaralaštvo:
- razvijati i njegovati komunikaciju bogatu emocionalnim dijalogom, npr: “Boje prijateljstva”
- poticati različite oblike kreativnog izražavanja i stvaranja glasom, plesom, aktivnostima “Šareni svijet”, “Ja stvaram svoju izreku o prijateljstvu”
- podržavati i poticati samoinicijativnost u imenovanju i opisivanju promatranog predmeta, pojava, zbivanja i radnje aktivnošću “Moj prijatelj”
- razvijati radoznalost i aktivno – istraživačko ponašanje u okolini i ekološke svijesti – “Moj prijatelj”
- poticati razvoj dječjeg shvaćanja koncepta čitanja, pisanja, računanja – “Dijeli s drugima”
ZADAĆA ODGOJITELJA NA PROJEKTU:
- uputiti roditelje u projekt kuće i uključiti ih u provedbu
- poticati roditelja na aktivnosti s djecom kod kuće
- prirema aktivnosti, aplikacija, didaktičke opreme i slično
Suradnja s roditeljima:
- potaknuti roditelje na sudjelovanje u prikupljanju namirnica sa socijalnu trgovinu u Đakovu
- poticati roditelje da pronalaze ili se prisjete nekih igara svoga djetinjstva i pokažu ih svojoj djeci
Vrednovanje aktivnosti:
Tijekom provedbe projekta pratit će se izjave djece o pitanjima vezanim za obitelj, darivanje, ljubav, prijateljstvo. Utvrdit će se razlika u odgovorima na početku i na kraju provedbe projekta, kroz razgovor s djecom i njihove radove.
Put oko svijeta – projekt kuće
PROJEKT: „Put oko svijeta“
TRAJANJE PROJEKTA: Pedagoška godina 2019./2020.
PROJEKT PROVODE: Djeca i odgojitelji vrtića
CILJ PROJEKTA: Upoznavanje djece s kontinentima, načinom života, običajima naroda tih krajeva
MJESTO PROVOĐENJA: SDB, terasa, dvorište, gradska knjižnica, izlet u Osijek, ZOO vrt, tržnica
SURADNICI: Turistička zajednica grada Đakova, Župa – Župni dvor, Gradska knjižnica i čitaonica Đakovo, Muzej grada Đakova
ZADACI PROJEKTA:
- proširivati i obogaćivati spoznaju o svijetu, planetu, kontinentu
- razvijati pozitivan stav i odnos prema drugim narodima drugačijeg izgleda, jezika, potreba
- razvijati slušnu osjetljivost za glazbu, ritam, folklor drugih naroda
PLAN PROJEKTA
Aktivnosti i sadržaji vezani uz ovaj projekt planirani su po razvojnim područjima.
Tjelesni i psihomotorni razvoj
- poticati aktivnosti koordinacije, pokreta u kretanju kroz oblike i formacije kola, samostalno i u paru (CD – glazba naroda svijeta)
- poticati aktivnosti za razvoj ravnoteže putem kretanja po neravnoj površini, kosini, po površinama različite tvrdoće (pijesak, voda, lišće), uskoj površini (različiti geografski položaji)
- razvijati motoričke sposobnosti šake i prstiju šake kroz aktivnosti šivanja, rezanja, nizanja, bojanja, vezanjem vrpce, konopca, oblikovanjem tijesta, plastelina, blata (izrada nakita, detalja s obuće, odjeće i sl.)
Spoznajni razvoj
- poticati razvoj konvergentnog i divergentnog mišljenja (s naglaskom na s divergentno) kroz čitanje različitih priča, korištenje enciklopedija, igra „Ispričaj priču“, opisivanje
- razvijati spoznaju o sveukupnom odnosu elemenata prirodnog okruženja uključujući čovjeka (klimatske promjene, različite klime), knjige, enciklopedije
- razvijati sposobnosti uočavanja uzajamnog odnosa biljnog i životinjskog svijeta putem aktivnosti čitanja knjiga, tekstova, enciklopedija, istraživačkih aktivnosti, promatranja, opisivanja
- poticati na aktivnosti putem imitativnih i eksperimentalnih igara u području prilagođavanja čovjeka različitim okruženjima
- razvijati intelektualne sposobnosti operiranja brojčanim, težinskim i dužinskim veličinama kroz različite manipulativne i natjecateljske igre te istraživačke aktivnosti
Socioemocionalni razvoj
- poticati na slobodan izbor različitih sadržaja u aktivnostima te njihovim trajanjima (ovisno o njegovim potrebama)
- razvijati kompetentnost
- poboljšavati spoznaju kod djeteta u pojmovima važnim za njegove socijalne odnose (emocionalna stanja ljudi, ponašanja)
- razvijati kod djeteta osjećaj pripadnosti, socijalizacije kroz radno – praktične aktivnosti putem dogovora i suradnje
- poticati dijete na aktivnosti opažanja, sudjelovanja i prorađivan ja u području izražavanja emocija kroz različite imitativne igre, igre uloga, dramatizaciju priča (lutka na štapu)
- poticati kod djeteta osjetljivost za ljude u potrebi: prikupljanje donacija, UNICEF, Misije, sudjelovanje u humanitarnim akcijama
Govor, komunikacija, izražavanje i stvaranje
- poticati dijete na verbalno izražavanje putem aktivnosti pričanja, prepričavanja, opažanja, svakodnevne komunikacije
- poticajnim pitanjima potaknuti kod djece aktivnost odgovaranja na ista
- učenje stranog jezika u vrtiću (engleski jezik), jezik drugog naroda
- poticati kod djeteta sposobnost ustrajnosti u konstruiranju pomoću lego kocaka, velikih elemenata. neoblikovanog materijala
- poticati dijete na što kreativnije likovno izražavanje i stvaranje koristeći što bogatije i raznovrsnije likovne materijale (kreda, olovka, tempera, spužva, glina, pijesak)
- proširivati djetetov vokabular novim riječima te različitim vrstama riječi (pridjevi, prijedlozi) uz upotrebu lutke na štapu
ZADAĆE ODGOJITELJA NA PROJEKT:
- prikupiti potrebne materijale za rad (likovne, istraživačke aktivnosti)
- upoznati roditelje s projektom i uključiti ih u provedbu projekta
- organizirati posjete knjižnici, muzeju, ZOO vrt Osijek i ostalim mjestima
- pozvati pomorca u posjet djeci u vrtiću (iskustva s putovanja po svijetu)
Suradnja s roditeljima
- aktivnosti putem radionica, razmjene knjiga, razglednica, prospekata i sl.
- roditeljski sastanci
- putem radionica izrađivati kartu svijeta, prijevozna sredstva, globus i dr.
- posjet djece roditeljima na radnom mjestu
- volontiranje roditelja u skupini
Vrednovanje aktivnosti
Praćenje aktivnosti djece kroz evidencijske obrasce. Rezultat ovoga projekta je zajedničko zadovoljstvo roditelja, djece i odgojitelja.