U svijetu priča – projekt kuće u 2021./2022. pedagoškoj godini
DULJINA PROJEKTA: Pedagoška godina 2021./2022.
IZVOĐAČ PROJEKTA:
- Mješovita jaslička skupina „Smokvice“
- Mješovita vrtićka skupina „Trešnjice“
CILJ PROJEKTA: U odnosu na suvremeni ritam življenja na trenutke smo zadržali vrijeme, umirili ritam i uronili u svijet priča koji je obogati cijeli djetetov svijet. Kroz neposredni rad s djecom smo od najranije dobi integrirali priču, bajku, basnu i stihove kroz sva odgojno obrazovna područja, te tako utjecali na cjelovit razvoj djeteta uz njegovu aktivnu ulogu, podržavajući prirodu učenja djeteta projektnim pristupom rada.
MJESTO PROVOĐENJA: vrtićka kuća, njen unutarnji i vanjski prostor, Gradska knjižnica i čitaonica
SURADNICI: stručna služba vrtića, roditelji, Foto-kino klub, djelatnici Gradske knjižnice i čitaonice, TZ Đakovo, Tipografija i knjižara
ZADACI PROJEKTA:
- poticati razvoj govora i bogaćenje rječnika
- poticati razvoj pamćenja, mišljenja i zaključivanja
- jačati djetetov identitet, te pozitivne osobine ličnosti kroz suradnju, toleranciju, solidarnost, poštivanje i uvažavanja drugih
- jačati bliskost i produbljenje emocionalnih veza s osobom koja priča
- razvijati komunikaciju, postavljanje pitanja, iznošenje mišljenja, pretpostavki
- poticati na prepoznavanje svojih osjećaja i osjećaja drugih
- poticati na razvoj mašte, uživljavanja u ulogu drugog, putem igre i igranja priča
- poticati razumijevanje socijalnih odnosa, prihvaćanje pravila ponašanja, dobra i zla, pravde i nepravde
- poticati zapažanje problemskih situacija, modela ponašanja i posljedice tog ponašanja
- poticati razvoj mašte i kreativnog izražavanja
- razvijati ljubav prema knjizi/slikovnici
PLAN PROJEKTA:
Aktivnosti i sadržaji vezani uz ovaj projekt planirani su po razvojnim područjima
Tjelesni i psihomotorni razvoj
- poticati motoriku šake (listanje slikovnice)
- poticati prirodno (pravilno) držanje tijela prilikom čitanja slikovnica za stolom
- razvijati sposobnosti koordinacije pokreta kod svih vrsta kretanja, a osobito naprijed, nazad, lijevo i desno u složenim vještinama glumom i plesnim pokretima (kazalište)
- razvijati i jačati snagu tijela, spretnosti i izdržljivosti u različitim položajima tijela i kombinacijama različitih pokreta
- razvijati i poticati jačanje sposobnosti manipulacije šakom i fine motorike ruku izrađivanjem lutaka, šivanjem, modeliranjem plastelinom i glinamolom
Spoznajni razvoj
- razvijati percepciju slušanja i gledanja
- razvijati sposobnost razumijevanja
- razvijati sposobnost prepričavanja
- poticati istraživanje slikovnicama, usmjeravati pozornost na događaje i predmete zanimljive djeci, podupirati spontano izražavanje stvaralačkih mogućnosti djece
Socioemocionalni razvoj
- poticati pozitivno okruženje, mirno slušanje priča i slikovnica
- razvijati pozitivan stav prema čitanju i brizi o knjigama
- razvijati osjećaj ugode za vrijeme gledanja i čitanja knjiga, probuditi zanimanje za slikovnice
- poticati razvoj pozitivnih, poželjnih ponašanja (strpljenje, čekanje na red…)
- razvijati sposobnosti za druženjem, dogovaranjem i suradnjom te podupirati i poticati dječju inicijativu u odabiru slikovnica, priča i igrokaza
- razvijati dječju ustrajnost, kreativnost i uspješnost te samopouzdanje kroz igre i aktivnosti koje inicira, počne i završi
Govor, komunikacija, izražavanje i stvaranje
- utjecati na povećanje i bogaćenje rječnika, na razumijevanje i korištenje novih riječi kroz gledanje i razgovor o viđenom, kod prerade iskustva, kroz slušanje priča i prepričavanje
- razvijati artikulacije glasova
- razvijati govorne vještine
- razvijati vještine svladavanja različitih tehnika oblikovanja (slikanje kistom, slikanje na mokrom ili suhom papiru, mozaici od papira ili nekih drugih materijala, šivanje, oblikovanje neoblikovanim materijalom,…)
- poticati dramske sposobnosti kod djece (dramatizacija nakon ispričane priče)
- poticat senzibilitet za likovne materijale i izražavanje
- proširivati dječji rječnik listanjem, gledanjem i opisivanjem
ZADAĆE ODGOJITELJA NA PROJEKT:
- osmisliti bogatu i poticajnu materijalnu sredinu te stvarati ozračje koje će osigurati realizaciju cilja projekta
- osmisliti kreativne oblike informiranja roditelja i način njihovog aktivnog uključivanja u realizaciju projekta (putem roditeljskih sastanaka, individualnih razgovora i preko kutića za roditelje)
- ostvariti dobre interakcije svih sudionika u procesu, odgojitelj – odgojitelj, odgojitelj -stručni suradnici i drugi djelatnici, odgojitelj – roditelj
- omogućiti postavljanje izložbe dječjih slikovnica u Gradskoj knjižnici i čitaonici
Suradnja s roditeljima
- na roditeljskim sastancima, putem individualnih razgovora, i kutića za roditelje te posebnog mjesta u hodnicima vrtića obavještavati roditelje o potrebnoj suradnji, o ostvarenosti projekta u raznim fazama
- potaknuti roditelje na prikupljanje slikovnica i neoblikovanog materijala
- motivirati roditelje na suradnju na način da svaki tjedan drugi roditelj/obitelj ponese kući „putujuću pričaonicu“ (torba napunjena odabranim slikovnicama)
Vrednovanje aktivnosti
- projekt ćemo podijeliti na faze, završetak svake faze obilježit ćemo na panou koji je predodređen samo za projekt, i to izložbama dječjih radova vezanih uz projekt
- završetak projekta obilježit ćemo izložbom dječjih slikovnica u Gradskoj knjižnici i čitaonici
Putevima grada Đakova – projekt kuće u 2020./2021. pedagoškoj godini
DULJINA PROJEKTA: pedagoška godina 2020./2021.
IZVOĐAČ PROJEKTA: vrtićka kuća Mažuranac sa sljedeće dvije odgojno-obrazovne skupine:
- Mješovita jaslička skupina „Smokvice“
- Mješovita vrtićka skupina „Trešnjice“
CILJ PROJEKTA: omogućiti djeci upoznavanje grada u kojem žive, stjecanje određenih znanja i predodžbi o povijesti grada Đakova, važnijim gradskim ustanovama, osobama, tradiciji i običajima.
MJESTO PROVOĐENJA: vrtićka kuća, njen unutarnji i vanjski prostor, ulice i ustanove grada Đakova.
SURADNICI: stručna služba vrtića, roditelji, Grad Đakovo, Turistička zajednica grada Đakova, Državna Ergela Đakovo, Zajednica sportova Grada Đakova, muzej, obrtnici grada Đakova.
ZADACI PROJEKTA:
- Upoznavanje djeteta s pojmovima grad, selo, gradonačelnik, karta grada, maketa grada, Slavonija, prigradska naselja.
- Upoznavanje novih institucija, kao što su: zgrada općine, muzej, sud, osnovna i srednja škola
- Očuvanje i upoznavanje djeteta s kulturno povijesnim znamenitostima grada, tradicijskim elementima i običajima.
- Omogućiti djeci da upoznaju prepoznatljive motive grada Đakova (katedrala, rozeta, lipicanci, nošnja, Đakovački vezovi)
- Upoznati djecu s neobičnim obrtima grada Đakova, kao što su: perjara, obućar, kovač
- Stvoriti osjećaj pripadnosti i ljubavi prema gradu u kojem živimo
PLAN PROJEKTA:
Tjelesni i psihomotorni razvoj
- Raditi i poticati na jačanje sposobnosti manipulacije šakom. S obje šake i prstima šake aktivnostima runjenja kukuruza, suncokreta, sadnja biljaka, rezanje škaricama, modeliranje tijestom i glinom, tkanje tradicijskih „krpara“.
- Razvijati sposobnost koordinacije pokreta kod svih vrsta kretanja, a osobito naprijed, nazad, lijevo, desno u složenim vještinama, kroz igru košarke i nogometa.
- Poticati pravilno držanje tijela, koordinaciju pokreta ruku i nogu putem ritma, glazbe i plesa narodnih plesova i tradicijskih pokretnih igara ( „Šokačko kolo“, „Sjedi Ćiro“, „Širi, širi“, „Skače vrabac po polju“, „Trule kobile“ itd.)
- Razvijati tjelesnu izdržljivost duljim šetnjama gradom kroz posjete raznim gradskim ustanovama
Socio-emocionalni razvoj
- Razvijati kooperativnost i suradništvo u skupnom radu i igri kroz aktivnosti pravljenja makete grada, izrade i nadopunjavanja karte grada, formiranja novog centra aktivnosti vezanog za projekt.
- Razvijati i poticati pozitivna emocionalna stanja kao što su osjećaji pripadanja gradu u kojem živim, osjećaj sigurnosti i ljubavi prema svom grad i zajednici kojoj pripadamo putem pjevanja pjesme „Đakovo, Đakovo grade“, „Slavonijom najljepša zemlja si ti“, igranjem tradicijskih igara, plesanjem tradicijskih plesova kao što je „Šokačko kolo“.
- Razvijati pozitivne stavove i odnose prema društvenoj okolini u kojoj živimo, prema tradiciji, baštini, kulturnoj i povijesnoj strani grada, sve to kroz razne posjete i terensko učenje, i to: gradonačelniku i zgradi općine, državnoj ergeli, muzeju, katedrali, malim obrtnicima (Protex – praonica perja, obućar, Vinković – kovački obrt)
Spoznajni razvoj
- Utjecati na razvoj percepcije, prije svega vizualne promatranjem raznih fotografija, pregledavanjem kalendara, monografija grada, fotomonografija, turističkih kataloga.
- Omogućiti stjecanje iskustva i spoznaja o predmetnoj, prirodnoj i društvenoj sredini, raznim posjetama, istraživanjem karte grada, Slavonije i prigradskih naselja, izradom makete grada s najvažnijim ustanovama i ulicama u gradu
- Razvijati sposobnost uočavanja veza među predmetima i ljudima, putem slikovnica o selu i gradu, maketama grada i sela, istraživanjem karte grada, Slavonije i prigradskih naselja, izradom makete grada s najvažnijim ustanovama i ulicama u gradu.
- Razvijati sposobnost uočavanja veza među predmetima i ljudima, putem slikovnica o selu i gradu, maketama grada i sela, istraživanjem i bilježenjem o zanimanjima ljudi pomoću posjeta gradonačelniku, malim obrtima grada Đakova
- Razvijati prostornu percepciju stjecanjem iskustva kretanjem ulicama grada.
- Proširivati spoznaje o tradiciji i običajima pjevanjem pjesama, plesanjem tradicijskih plesova, istraživanjem i promatranjem tradicijskih predmeta kao što su: narodna nošnja, staro glačalo, „krpare“.
- Razvijati taktilnu i vizualnu percepciju putem manipuliranja s raznovrsnim plodinama koje rastu u Slavoniji (žito, suncokret, kukuruz, orašasti plodovi, voće i povrće).
- Zadovoljiti dječju inicijativu i znatiželju poticanjem na razmišljanje o gradu Đakovu, povezivanje poznatog s nepoznatim, zaključivanje na osnovi provedenih aktivnosti.
Govor, komunikacija, izražavanje i stvaralaštvo
- Utjecati na povećanje i bogaćenje rječnika, na razumijevanje i korištenje novih riječi kroz gledanje i razgovor o viđenom, kod prerade iskustva, kroz slušanje povijesnih priča i prepričavanje.
- Upoznati djecu s novim likovnim tehnikama: tkanje, karton tisak, mozaik, monotipija i sitotisak.
- Omogućiti djeci manipuliranje novim likovnim materijalom: glinom.
- Razvijati sposobnost doživljavanja i razumijevanja tradicijskih pjesama i igara, putem slušanja glazbe, igara s pjevanjem, pjevanjem pjesmica s ponavljanjem stihova u svrhu bolje slušne osjetljivosti („Ja sam muzikaš“, Seljančice malena“, „Ja posijah lan“, „Jež u oranju“).
- Poticati na kreativno likovno izražavanje i stvaranje koristeći raznovrsnije likovne materijale: olovku, neoblikovani materijal, karton, prirodnine, keramičke pločice, akrilne boje, ugljene štapiće.
- Razvijati osjetljivost za oblikovanje na velikoj plohi izradom makete grada i sela od raznog neoblikovanog materijala.
ZADAĆE ODGOJITELJA NA PROJEKTU
- Osmisliti bogatu i poticajnu materijalnu sredinu te stvarati ozračje koje će osigurati realizaciju cilja projekta.
- Skupiti relevantne podatke o povijesti i nastanku grada te prilagoditi događaje dobnom uzrastu djece.
- Osmisliti kreativne oblike informiranja roditelja i način njihovog aktivnog uključivanja u realizaciju projekta.
- Ostvariti dobre interakcije svih sudionika u procesu, odgojitelj – odgojitelj, odgojitelj – stručni suradnici i drugi djelatnici, odgojitelj – roditelj.
- Omogućiti virtualnu šetnju gradom (u slučaju izvanrednih epidemioloških mjera)
Suradnja s roditeljima
- Na roditeljskim sastancima, putem individualnih razgovora, i kutića za roditelje te posebnog mjesta u hodnicima vrtića obavještavati roditelje o potrebnoj suradnji, o ostvarenosti projekta u raznim fazama.
- U suradnji s roditeljima, koji su zaposlenici gradskih ustanova pokušati realizirati posjete tim ustanovama.
- Potaknuti roditelje da zajedno s djecom istraže i pokušaju pronaći stare predmete, slike, fotografije, monografije, sve vezano uz grad Đakovo.
- Zajedno s roditeljima osmisliti i ukrasiti vrtić tradicijskim predmetima u vrijeme Đakovačkih vezova.
- Potaknuti roditelje na prikupljanje neoblikovanog materijala, raznih plodova i plodina.
Vrednovanje aktivnosti
- Projekt ćemo podijeliti na faze, završetak svake faze obilježit ćemo na panou koji je predodređen samo za projekt, i to izložbama dječjih radova, te fotografijama ustanova koje smo posjetili.
- Završetak projekta obilježit ćemo na završnoj priredbi izvedbom naučenih pjesama i recitacija
Moj grad u srcu Slavonije – projekt kuće
PROJEKT: „Moj grad u srcu Slavonije“
TRAJANJE PROJEKTA: Pedagoška godina 2019./2020.
PROJEKT PROVODE: skupina „Smokvice“, skupina „Trešnjice“, roditelji, djelatnici dječjeg vrtića, ravnateljica, ST i ostali…
CILJ PROJEKTA: omogućiti djeci da upoznaju grad u kojemu žive, steknu određena znanja i predodžbe o povijesti grada Đakova, važnijim gradskim ustanovama, osobama, tradiciji i običajima.
MJESTO PROVOĐENJA: dječji vrtić – soba dnevnog boravka, dvorište, ulice i ustanove grada Đakova.
SURADNICI: stručna služba vrtića, roditelji, Grad Đakovo, Turistička zajednica grada Đakova, Državna Ergela Đakovo, Zajednica sportova Grada Đakova, muzej, obrti u gradu Đakovu.
ZADACI PROJEKTA:
- Upoznavanje djeteta s pojmovima grad, selo, gradonačelnik, karta grada, maketa grada, Slavonija, prigradska naselja.
- Upoznavanje novih institucija, kao što su: zgrada općine, muzej, sud, osnovna i srednja škola.
- Očuvanje i upoznavanje djeteta s kulturno povijesnim znamenitostima grada, tradicijskim elementima i običajima.
- Omogućiti djeci da upoznaju prepoznatljive elemente grada Đakova (katedrala, rozeta, lipicanci, nošnja, Đakovački vezovi)
- Upoznati djecu s neobičnijim obrtima grada Đakova, kao što su: obrt za pranje perja, obućar, kovač.
- Stvoriti osjećaj pripadnosti i ljubavi prema gradu u kojem živimo.
PLAN PROJEKTA
Aktivnosti i sadržaji vezani uz ovaj projekt planirani su po razvojnim područjima.
Tjelesni i psihomotorni razvoj
- Raditi i poticati na jačanje sposobnosti manipulacije šakom. S obje šake i prstima šake aktivnostima runjenja kukuruza, suncokreta, sadnja biljaka, rezanje škaricama, modeliranje tijestom i glinom, tkanje tradicijskih „krpara“.
- Razvijati sposobnost koordinacije pokreta kod svih vrsta kretanja, a osobito naprijed, nazad, lijevo, desno u složenim vještinama, kroz igru košarke i nogometa.
- Poticati pravilno držanje tijela, koordinaciju pokreta ruku i nogu putem ritma, glazbe i plesa narodnih plesova i tradicijskih pokretnih igara ( „Šokačko kolo“, „Sjedi Ćiro“, „Širi, širi“, „ Skače vrabac po polju“, „Trule kobile“ itd.)
- Razvijati tjelesnu izdržljivost duljim šetnjama gradom kroz posjete raznim gradskim ustanovama.
Socioemocionalni razvoj
- Razvijati kooperativnost i suradništvo u skupnom radu i igri kroz aktivnosti pravljenja makete grada, izrade i nadopunjavanja karte grada, formiranja novog centra aktivnosti vezanog za projekt.
- Razvijati i poticati pozitivna emocionalna stanja kao što su osjećaji pripadanja gradu u kojem živim, osjećaj sigurnosti i ljubavi prema svom gradu i zajednici kojoj pripadamo putem pjevanja pjesme „Đakovo, Đakovo grade“, „Slavonijo, najljepša zemlja si ti“, igranjem tradicijskih igara, plesanjem tradicijskih plesova kao što je „Šokačko kolo“.
- Razvijati pozitivne stavove i odnose prema društvenoj okolini u kojoj živimo, prema tradiciji, baštini, kulturnoj i povijesnoj strani grada, sve to kroz razne posjete i terensko učenje, i to: gradonačelniku i zgradi općine, državnoj ergeli, muzeju, katedrali, malim obrtnicima (Protex- praonica perja, obućar, Vinković- kovački obrt).
Spoznajni razvoj
- Utjecati na razvoj percepcije, prije svega vizualne promatranjem raznih fotografija, pregledavanjem kalendara, monografija grada, fotomonografija, turističkih kataloga.
- Omogućiti stjecanje iskustva i spoznaja o predmetnoj, prirodnoj i društvenoj sredini, raznim posjetama, istraživanjem karte grada, Slavonije i prigradskih naselja, izradom makete grada s najvažnijim ustanovama i ulicama u gradu.
- Razvijati sposobnost uočavanja veza među predmetima i ljudima, putem slikovnica o selu i gradu, maketama grada i sela, istraživanjem i bilježenjem o zanimanjima ljudi pomoću posjeta gradonačelniku, malim obrtima grada Đakova.
- Razvijati prostornu percepciju stjecanjem iskustva kretanjem ulicama grada.
- Proširivati spoznaje o tradiciji i običajima pjevanjem pjesama, plesanjem tradicijskih plesova, istraživanjem i promatranjem tradicijskih predmeta kao što su: narodna nošnja, staro glačalo, „krpare“.
- Razvijati taktilnu i vizualnu percepciju putem manipuliranja s raznovrsnim plodinama koje rastu u Slavoniji (žito, suncokret, kukuruz, orašasti plodovi, voće i povrće).
- Zadovoljiti dječju inicijativu i znatiželju poticanjem na razmišljanje o gradu Đakovu, povezivanje poznatog s nepoznatim, zaključivanje na osnovi provedenih aktivnosti.
Govor, komunikacija, izražavanje i stvaranje
- Utjecati na povećanje i bogaćenje rječnika, na razumijevanje i korištenje novih riječi kroz gledanje i razgovor o viđenom, kod prerade iskustva, kroz slušanje povijesnih priča i prepričavanje.
- Upoznati djecu s novim likovnim tehnikama: tkanje, karton tisak, mozaik, monotipija i sitotisak.
- Omogućiti djeci manipuliranje novim likovnim materijalom: glinom.
- Razvijati sposobnost doživljavanja i razumijevanja tradicijskih pjesama i igara, putem slušanja glazbe, igara s pjevanjem, pjevanjem pjesmica s ponavljanjem stihova u svrhu bolje slušne osjetljivosti („Ja sam muzikaš“, „Seljančice malena“, „Ja posijah lan“, Jež u oranju“).
- Poticati na kreativno likovno izražavanje i stvaranje koristeći raznovrsnije likovne materijale: olovku, neoblikovani materijal, karton, prirodnine, keramičke pločice, akrilne boje, ugljene štapiće.
- Razvijati osjetljivost za oblikovanje na velikoj plohi izradom makete grada i sela od raznog neoblikovanog materijala.
ZADAĆE ODGOJITELJA NA PROJEKT:
- Osmisliti bogatu i poticajnu materijalnu sredinu, te stvarati ozračje koje će osigurati realizaciju cilja projekta.
- Skupiti relevantne podatke o povijesti i nastanku grada te prilagoditi događaje dobnom uzrastu djece.
- Osmisliti kreativne oblike informiranja roditelja i način njihovog aktivnog uključivanja u realizaciju projekta.
- Ostvariti dobre interakcije svih sudionika u procesu, odgojitelj-odgojitelj, odgojitelj- stručni suradnici i drugi djelatnici, odgojitelj-roditelj.
Suradnja s roditeljima
- Na roditeljskim sastancima, putem individualnih razgovora i kutića za roditelje te posebnog mjesta u hodnicima vrtića obavještavati roditelje o potrebnoj suradnji, o ostvarenosti projekta u raznim fazama.
- U suradnji s roditeljima, koji su zaposlenici gradskih ustanova pokušati realizirati posjete tim ustanovama.
- Potaknuti roditelje da zajedno s djecom istraže i pokušaju pronaći stare predmete, slike, fotografije, monografije, sve vezano uz grad Đakovo.
- Zajedno s roditeljima osmisliti i ukrasiti vrtić tradicijskim predmetima u vrijeme Đakovačkih vezova.
- Potaknuti roditelje na prikupljanje neoblikovanog materijala, raznih prirodnina i plodova.
Vrednovanje aktivnosti
- Projekt ćemo podijeliti na faze, završetak svake faze obilježiti ćemo na panou koji je predodređen samo za projekt, i to izložbama dječjih radova te fotografijama ustanova koje smo posjetili.
- Završetak projekta obilježit ćemo na završnoj priredbi izvedbom naučenih pjesama i recitacija.