Dan planeta Zemlje

Tema za razdoblje od 22. 4. 2020. do 29. 4. 2020.

Grickator, tjelesna aktivnost

Zadaci: poticati natjecateljski duh, vježbati preciznost i koordinaciju pokreta te razvijati ekološku svijest.
Aktivnost je primjerena za djecu od 1 do 3 godine.
Za aktivnost iskoristite praznu ambalažu. Izrežite otvor, odnosno usta pa ista oblijepite ljepljivom trakom (da se izbjegne ozljeda). Ukrasite po želji i igra može početi!

Čudesna priroda, stvaralačko-kreativna aktivnost

Zadaci: razvijati taktilnu percepciju, stjecati iskustva dodirom i vidom, razvijati osjetljivost za kombinacije (spajanje, sastavljanje, nizanje, raspored na plohi, u prostoru), razvijati finu motoriku šake oblikovanjem prirodnim materijalom i sitnim predmetima te razvijati pozitivne stavove i odnos prema okolini (prirodi, cvijeću).
Aktivnost je primjerena za djecu od 2 do 7 godina.
Za aktivnost je potrebno: vrt, trava, cvjetići, grančice, kamenčići i, naravno, puno mašte.
Izvedite dijete u vrt i iskoristite sve čari prirode. Budite „umjetnici“ prirode, dajte mašti na volju i izradite sa svojim djetetom predivna prirodna umjetnička djela.

Loptica u rupi, tjelesna aktivnost

Zadaci: razvijati koordinaciju pokreta ruku te razvijati koncentraciju, strpljivost i upornost.
Aktivnost je primjerena za djecu od 2 do 7 godina.
Za aktivnost je potrebno: kartonska kutija (ne jako duboka), škare i loptica za tenis (može biti i krpena loptica, loptica od čarapa).
Opis aktivnosti: na dnu kartonske kutije izrežite rupu veličine loptice za tenis. Dijete naginjući kutiju lijevo-desno-gore-dolje pokušava lopticu navesti na rupu.

Posadi biljku, radno-praktična i spoznajna aktivnost

Zadaci: potaknuti ekološko osvještavanje djece, pružiti djeci zadovoljstvo u samostalnom izvođenju aktivnosti, razvijati finu motoriku (rezanje, bojanje), proširiti rječnik novim riječima, poticati želju za konzumiranjem zdrave hrane (koju smo sami posadili).
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 7 godina.
Za aktivnost je potrebno: lončanica ili tetrapak od mlijeka ili soka, škare, tempere, kist, zemlja i sjeme biljke. Aktivnost se može izvoditi na balkonu ili dvorištu.
Djeci treba objasniti da su biljke žive i da rastu. Nema boljeg načina za to od zajedničkog sađenja biljke.

Igrajmo se brojevima, predmatematička aktivnost

Zadaci: poticati razvoj fine motorike i preciznosti kroz rezanje i lijepljenje, zaključiti da se sve može iskoristiti za nešto drugo (recikliranje) i poticati predmatematičke i predčitalačke vještine.
Aktivnost je primjerena za djecu od 4 do 7 godina.
Za aktivnost je potrebno: promidžbene novine, škare, ljepilo i papir.
Iz promidžbenih novina izrežite brojeve. Zalijepite ih na papir te brojevima pridružite odgovarajuću količinu – primjerice jabuka. Možete izrezati sličice i njima pridružiti odgovarajuća slova.
Uzmite dvoje iste novine. Izrežite po dvije iste sličice te ih zalijepite na karton ili tvrđi papir i MEMORY kartice su gotove.

Lijepa naša Hrvatska, glazbena aktivnost

Zadaci: pobuditi ljubav prema prirodi i svojoj domovini, potaknuti ekološku svijest djece, izazvati pozitivne osjećaje glazbom i potaknuti na izražavanje plesnim pokretima.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 7 godina.
Opis aktivnosti: kroz pjesmu se djecu potiče na brigu o svom okolišu te očuvanje prirodnih ljepota naše domovine.

Hranilica za ptice, likovno-kreativna aktivnost

Zadaci: razvijati empatiju kod djece brigom o prirodi i životinjskom svijetu te razvijati pozitivno mišljenje i ponašanje prema pticama, okolišu i potrebi čuvanja okoliša.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 7 godina.
Za aktivnost je potrebno: tetrapak od mlijeka ili soka, škare, tempere ili kolaž papir i špaga.

Opis aktivnosti:

  1. izrezati vrata na tetrapaku sa svake strane;
  2. ukrasiti tetrapak po želji – temperama ili kolažem;
  3. staviti u tetrapak zrnje za ptice pa gotovu hranilicu postaviti na prozor, balkon ili, uz pomoć špage, zavezati na drvo.

Pokus onečišćenja voda, istraživačko-spoznajna aktivnost

Zadaci: ostvariti prve kontakte s jednostavnim znanstvenim pokusima, poticati svjesno promatranje svijeta oko sebe i stjecati znanje o prirodi, razvijati aktivan odnos s okolišem, poticati istraživački duh u djeteta te razvijati koncentraciju i logičko zaključivanje.
Aktivnost je primjerena za djecu od 5 do 7 godina.
Za aktivnost je potrebno: 1 čaša vode, stručak celera, crvena/plava tinta ili jestiva boja.
Opis aktivnosti: u čašu s vodom kapnite kap tinte ili jestive boje i zamislite da je to zagađivač (nešto sto prlja, truje vodu), potom gledajte kako se širi po čaši s vodom – isto se događa i u rijeci, moru, na zemlji. Zatim, odrežite donji dio stabljike celera pa stavite celer u čašu i zamislite da je drvo, mrkva, krumpir, salata ili slično te ga ostavite u čaši nekoliko sati. Nakon toga, izvadite grančicu celera iz vode i razrežite stabljiku po dužini. Zajedno s djetetom pogledajte dokle je došla tinta ili boja, odnosno otrov. Prokomentirajte što ste naučili – biljke zajedno s vodom piju i štetne stvari, zato uvijek imajmo na umu da sve što činimo vodi, činimo i samima sebi i svim drugim živim bićima.

Više cvijeća-manje smeća, likovna aktivnost

Zadaci: razvijati mišiće šake i prstiju te funkciju zgloba šake rezanjem, razvijati spoznaje o mogućnostima korištenja različitih predmeta u kreativne svrhe i razvijati spoznaje o raznolikosti i ljepoti biljnog svijeta u našoj okolini.
Aktivnost je primjerena za djecu od 4 do 7 godina.
Opis aktivnosti: izrežite karton od jaja na cvjetove od 4 latice, zatim ih obojajte temperama ili vodenim bojama. Osušene cvjetove zalijepite na dugačku slamku ili štapić za roštilj. Na stapku, po želji, dodajte listove od kolaž papira. Također možete obojati komad stiropora zelenom bojom i u njega zabosti cvjetove pa na taj način napraviti male cvjetne gredice.

Dan planeta Zemlje, glazbena aktivnost

Zadaci: poticati interes za glazbeno izražavanje, učiti djecu ritmu i tempu, omogućiti kreativnost kroz izradu glazbala od recikliranog materijala te poticati izražavanje i stvaranje glazbe plesnim pokretima.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 7 godina.
Za glazbenu aktivnost trebat će vam: drveni štapići (mogu biti od držala metle), zvečke (od plastičnih boca koje napunimo rižom) i dva plastična poklopca od neke posude. Zadatak djeteta je da s ovim glazbalima izvodi ritam pjesmice.

Eko priča, govorna aktivnost

Zadaci: proširivati vokabular uvođenjem novih pojmova i različitih vrsta riječi, imenovati nove pojmove, prepričavati i opisivati ponuđene priče, poticati odgovornost i empatiju za očuvanje naše planete.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 7 godina.
Slušanjem priče spoznati glavne poruke koje nam priča šalje te svakodnevno voditi brigu o razvrstavanju i odvajanju otpada u svome domu.

Vodene loptice, tjelesna i natjecateljska aktivnost

Zadaci: poticati natjecateljski duh kod djece, razvijati snagu, spretnost i izdržljivost u različitim položajima tijela te pri izvođenju različitih pokreta.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 7 godina.
Opis aktivnosti – igra se može igrati u paru, a za igru su potrebne 4 plastične čaše napunjene vodom i složene u kolonu jedna iza druge te plastična loptica. Cilj igre je puhanjem u loptice prebaciti lopticu iz prve čaše u drugu, sve do posljednje.

Razvrstavanje otpada, radno-praktična aktivnost

Zadaci: usavršavati okulomotoriku (bojanje unutar linije), razvijati finu motoriku ruke rezanjem škaricama te razvijati svijest o očuvanju prirode i razvrstavanju otpada.
Aktivnost je primjerena za djecu od 4 do 7 godina.
Za aktivnost je potrebno: tri nacrtana koša, flomaster ili drvene boje, škare, ljepilo i letak.
Djeci su ponuđena tri koša koja trebaju obojati odgovarajućom bojom te iz letka izrezati određene artikle i zalijepiti ih, tj. razvrstati u određeni koš (plastična boca soka u plastiku, kutija od keksa u papir, staklenka zimnice u staklo…).

Pričam ti priču, govorna aktivnost

Zadaci: poticati različite oblike komuniciranja, stvaranja i izražavanja te podržavati potpunu samostalnost govornih i drugih oblika komuniciranja, poticati uporabu monološkog govora (opisivanje, pričanje, prepričavanje, imenovanje) te poticati na korištenje novih riječi kao i prošlog i budućeg vremena.
Aktivnost je primjerena za djecu u godini pred polazak u školu.
Opis aktivnosti: pokažite djetetu slikopriču i dajte mu vremena da pomno promotri cijelu sliku. Povedite razgovor s djetetom o tome što se nalazi na slici, a za to vam mogu poslužiti sljedeća poticajna pitanja: Što vidiš na slikama? Čini li ti se da su iste? Ako ne, što je različito? Ima li nešto na slici što ti je otprije poznato? Ako da, što?
Duljina razgovora ovisi o interesu djeteta. Ukoliko dijete prepriča sliku i pokazuje još interesa, možete mu predložiti da nacrta svoju priču i „posadi svoj cvijet ili drvo“.
Ugodnu zabavu 😉

Mirisna slova i brojke, radno-praktična aktivnost

Zadaci: poticati interes djeteta za školu, razvijati sposobnost opažajno- praktičnog spoznavanja vanjskog svijeta (veličina, udaljenost, oblici, teksture, boje, mirisi), razvijati finu motoriku šake oblikovanjem prirodnim materijalom i sitnim predmetima te usmjeravati i poticati koncentraciju.
Aktivnost je primjerena za djecu od 4 do 7 godina.
Opis aktivnosti: kroz igru s djetetom skupite u svom vrtu razne cvjetiće, kamenčiće, grančice i listiće. Napravite jednostavne kartice po predlošku sa slike te pustite djetetu da kreativno slaže, kombinira i niže.
Pustite neka vas vodi interes djeteta pa igru postupno proširujte, brojite predmete, crtajte ih, itd.
Kombinacija je mnogo, a uz puno mašte sve je lakše! Uživajte🌼🌷🍀

Začuđeni Mjesec, dramska aktivnost

Zadaci: razvijati predčitalačke vještine, razvijati vještine aktivnog slušanja i dvosmjernu komunikaciju te poticati na dramsko izražavanje.
Aktivnost je primjerena za djecu od 5 do 7 godina.
Za ovu aktivnost će vam trebati dva komada kartona od kojih ćete izrezati Mjesec i Zemlju te drveni štapići na koje ćete ih pričvrstiti. Igrokaz možete odigrati u svome domu ili dvorištu. Važno je dobro se zabaviti.

Drvo života, radno-praktična aktivnost

Zadaci: razvijati likovni senzibilitet za različite likovne materijale (prirodni, neoblikovani, otpadni) te ih upoznavati i baratati s njima, stjecati iskustvo dodirom kroz materijale različitih tekstura i poticati razvoj fine motorike šake rezanjem škaricama i oblikovanjem papira.
Aktivnost je primjerena za djecu od 5 do 7 godina.
Za aktivnost je potrebno: kartonska rola od kuhinjskih ubrusa, novine, reklamni letci, plastična čaša (posuda od jogurta), nekoliko kamenčića, škarice i ljepilo te tempere ili vodene boje.
Opis aktivnosti: uzmite stranicu novinskog papira i zgužvajte ju po dužini da izgleda poput grane. Napravite dovoljno grana da vam drvo bude raskošno. Od ostatka papira neka dijete izreže listiće. Zalijepite grane od papira i listiće na kartonsku rolu ljepilom i ostavite da se osuši. „Posadite“ drvo u plastičnu čašu i zatrpajte ga kamenčićima. Cijelo drvo obojite temperama ili vodenim bojama, po želji.

Kompostiranje, istraživačko-spoznajna aktivnost

Zadaci: usaditi vrijednosti poput odgovornog ponašanja prema prirodi i važnosti brige o okolišu te njegovati pozitivan stav prema prirodi.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 7 godina.
Opis aktivnosti: potrebni su vam ostaci hrane (voće, povrće), lišće, ljuska jajeta, talog kave i slično te posuda koju ćete koristiti za kompost. Cilj projekta je djeci približiti i omogućiti stjecanje znanja o načinima brige za okoliš i očuvanja prirode te ujedno stvoriti naviku odvojenog odlaganja otpada.

Ponovi i zabavi se, interaktivni kviz

Zadaci: poticati stjecanje iskustva i spoznaja o ekologiji i Danu planete Zemlje, razvijati sposobnosti rješavanja problema/zadataka te razvijati operativno mišljenje.
Aktivnost je primjerena za djecu od 5 do 7 godina.
Opis aktivnosti: uz pomoć roditelja ili starije osobe pokušati riješiti interaktivni kviz te tako ponoviti i utvrditi svoje spoznaje o Danu planete Zemlje, razvrstavanju smeća i sl.

Klikom na dolje navedenu poveznicu otvara se kviz

I za kraj, zapamtite:

  1. PRVO JE VAŽNO ZNATI SEBE ČUVATI, TRUDITI SE SVAKI DAN BITI ČIST I UREDAN.
  2. TKO SE SPORTOM BAVI I ZDRAVO SE HRANI SVOJE TIJELO OD MNOGIH BOLESTI BRANI.
  3. ZAŠTIĆENO BILJE NE SMIJE SE BRATI, JER BI BILA ŠTETA DA NESTANE S NAŠEG PLANETA.
  4. OD NEKIH BILJAKA LIJEKOVI SE RADE, ZATO BI BILO DOBRO DA IH LJUDI ŠTO VIŠE SADE.
  5. POSEBNO TREBA ČUVATI VODU I PAZITI DA U NJU NIKAKVE PRLJAVŠTINE NE ODU.
  6. SIGURNO SVI ZNATE DA JE DRVO ŽIVO, KAD MU LOME GRANE, TO GA JAKO BOLI, SAMO NEMA GLASA DA ZA POMOĆ MOLI.
  7. KAD SE SIJEKU ŠUME SVI TREBAJU ZNATI DA ĆE MNOGE ŽIVOTINJE BEZ DOMA OSTATI.
  8. DIO ŠUMA MOŽE SE SAČUVATI SAKUPLJANJEM STAROG PAPIRA KOJI SE RECIKLIRA.
  9. SVAKO ŽIVO BIĆE TREBA ZRAK ZA DISANJE. ŠTO JE VIŠE ŠUME I ZRAKA JE VIŠE.
  10. TVORNICE I AUTOMOBILI ISPUŠTAJU PLIN I ŠTO SE DALJE DOGAĐA S NJIM? PENJE SE DO OBLAKA, UĐE U KAPLJICE KIŠE I TADA ČISTE KIŠE NEMA VIŠE. A TE KISELE KIŠE ŠTETE SVIMA – BILJKAMA, ŽIVOTINJAMA I LJUDIMA.
  11. NA DIMNJAKU TVORNICA NEKA SE FILTERI STAVE DA SE U OZONU RUPE NE PRAVE.
  12. ZA KRAJ: NE SMIJE SE ZABORAVITI DA SU LJUDI JEDINA BIĆA NA SVIJETU KOJA MOGU POMOĆI NAŠEM PLANETU!!!
    Nela Vrkljan

Veselimo se primitku vaših vrijednih radova koje možete slati na e-mail adresu djecjivrticdakovo@gmail.com.

Dan planeta Zemlje
Scroll to top