USKRS

Tema za razdoblje od 8. 4. 2020. do 15. 4. 2020.

PISANICA
Uskrsno mi jutro donijelo na dar čokoladnog zeca, pisanica par. Šarena se jaja mogu risat rukom, obojiti bojom ili lukom. Pisanicu što načiniš, k’o darak ćeš dati, uz čestitke, tople želje Uskrs svima čestitati! Tako se srcem djeteta, u radosti i iskrenosti, čestita USKRS, da nestane tama, a sve bude SVJETLOST.
Stoga, s djecom obilježite ovu prekrasnu svetkovinu izrađujući simbole Uskrsa.

Uskrsna priča, lutkarska predstava

Zadaci: razvijati sposobnost opažanja i izražavanja emocija te razvijati spoznaju o životinjskom svijetu.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 6 godina.

Igre bojom, tjelesna aktivnost

Zadaci: poticati djecu na puzanje i rano hodanje.
Aktivnost je primjerena za djecu od 1 do 3 godine.
Potrebni materijali: veliki papir, nekoliko plastičnih tanjura s različitim bojama.
Opis aktivnosti: staviti dlan u boju i ostaviti otisak dlana na papiru. Biti s djecom da ne stave boju u usta.

Učenje penjanja i silaženja, tjelesna aktivnost

Zadaci: razvijati prirodne oblike kretanja (valjanje, kotrljanje, puzanje, hodanje i trčanje) i održavanje ravnoteže te poticati interes za tjelesnu aktivnost.
Aktivnost je primjerena za djecu od 1 do 3 godine.
Opis aktivnosti: naslažite kutije, male stolice, jastuke, velike knjige i slično te složite poligon. Prvo krene roditelj, a dijete neka vas oponaša. Naglas pričajte: „Gore-dolje, pa sad opet gore…“.

Kokoš, likovna aktivnost

Zadaci: poticati na likovno izražavanje, razvijati finu motoriku šake rezanjem i poticati na preciznost lijepljenjem.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 5 godina.
Materijal: dječji dlan, karton, obojane ljuske od jaja, ljepilo, škarice.
Izrada:

  1. dijete položi dlan na karton i crta svoj dlan, zatim izreže škaricama;
  2. komadiće pisanice (ljuske u boji) nalijepiti na aplikaciju (za kljun upotrijebiti žutu ljusku, za oko crnu, za krijestu crvenu, za travu zelenu).

Draž ovih kokica je u tome što djeca ostavljaju trag svojih prstiju i dlana koje poslije prepoznaju, a jako je efektno. Može poslužiti za ukrašavanje uskrsne grane ili kao čestitka.

Jaje – moj dom, likovna aktivnost

Zadaci: poticati interes za likovno izražavanje, poticati na pravilan izgovor riječi, poticati maštovitost kod djece, razvijati finu motoriku šake
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 5 godina.
Izrada
Od hamer papira izrezati četiri dvostruka ovala (jaja). Na jedan oval nacrtati unutrašnjost jajeta: bjelanjak i žutanjak. Na drugi nacrtati malo pile koje nastaje u bjelanjku i hrani se žutanjkom. Na treći oval nacrtati pile koje još ima malo mjesta u jajetu, a na četvrto pile koje je već ispunilo cijelo jaje i koje se moralo u jajetu zguriti. Svaki oval poklopiti drugim te gornji tako izrezati da se može otklopiti i zaviriti u jaje. Sve ovale probušiti u gornjem dijelu bušilicom za papir i nanizati ih na vrpcu.
Djeca neka zaviruju u jaja i pričaju priču o tome kako pile dolazi na svijet.
Poticajna pitanja koja možete postaviti djetetu su: „Što je pile?“, „Kako se zovu njegovi mama i tata?“, „Što pile voli jesti?“, „Gdje živi pile?“, „Što nastane ako se pile ne izlegne?“, „Od čega se sastoji jaje?“, „Kakve boje je pile?“, „Kakve boje je jaje?“.

Priča: Zeko, govorna aktivnost

Često je čitanje najdraža aktivnost. Nakon pričanja ili dramatizacije namjera je dobiti razumijevanje priče, dječje stajalište i mišljenje.
Zadaci: poticati razvoj govora, pažnje, koncentracije, pamćenja, djetetove mašte i kreativnosti.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 6 godina.
Da bi dijete prepoznalo sliku potrebna mu je pomoć, podrška i poticaj odrasle osobe. Tijekom čitanja djetetu se postavljaju poticajna pitanja, primjerice: „Što vidiš na slici?“. „Gdje se nalazi zeko?“, „Koju boju prepoznaješ?“.
Krenite u pustolovinu!

Čestitke, likovno-stvaralačka aktivnost

Zadaci: poticati djetetovu kreativnost i interes za likovno istraživanje te poticati razvoj fine motorike preciznim pokretima ruku.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 6 godina.
Za likovnu aktivnost djetetu ponudite karton, flomastere i kolaž papir. Dijete može pomoću ponuđenog materijala izraditi čestitke i može ih putem interneta poslati svojim prijateljima.

Poligon na otvorenom, tjelesna aktivnost

Zadaci: poticati razvoj velikih mišića skakanjem, trčanjem i poskakivanjem te poticati interes djece za igrom i sportom.
Aktivnost je primjerena za djecu od 4 do 7 godina.
Za provođenje aktivnosti potrebno vam je: dio dvorišta, kreda ili ljepljiva traka, strpljenje, volja i ljubav. Za usavršavanje hodanja, razvoja ravnoteže i spretnosti održavanja pravca pri kretanju, koristit ćemo aktivnosti hodanja po stazi u raznim varijacijama. Staze se mogu na podu iscrtati ili označiti ljepljivom trakom.

Zagonetke, spoznajna aktivnost

Zadaci: razvijati dječji govor i spoznajne sposobnosti djece.
Aktivnost je primjerena za djecu od 5 do 7 godina.
Za aktivnost je potrebna pomoć roditelja pri rješavanju zagonetki.
Uživajte!

Velike ima oči,
lovi rado baš po noći,
poslije svakog dobrog lova,
spavati ide …
(Sova)

Kitnjast ima rep,
velik i lijep,
lješnjaci su njena hrana,
dom joj je svaka grana.
(Vjeverica)

Kuća mu je bara,
draga iznad svega,
u njoj živi, rado pjeva,
rega, rega, rega!
(Žaba)

Nema noge, brzo bježi,
od nje svaki stvor se ježi.
(Zmija)

Škare ima, krojač nije,
u vodi živi, riba nije,
oklop nosi, vojnik nije.
(Rak)

Osam nogu ima,
to poznato je svima.
Brzo mrežu plete,
da muhe u nju slete.
(Pauk)

U jesen kreće prema jugu,
gdje ostaje zimu dugu.
Kada dođe proljeće,
opet nama dolijeće.
Draga nam je ova ptica,
a zove se …
(Lastavica)

Bodlje ima, kaktus nije,
kad uplašiš ga,
u klupko se svije.
(Jež)

U šumi živi
al’ često selu ide,
šulja se tiho,
da koke je ne vide.
(Lisica)

Poligon u kući, tjelesna aktivnost

Zadaci: razvijati pokretljivost i tjelesno držanje u svim prirodnim oblicima kretanja – puzanje, skakanje, trčanje, hodanje.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 7 godina.
Opis aktivnosti: poligon napraviti od stvari koje su vam dostupne u kući, stanu, a koje nisu opasne za dijete. Preporuka je i da koristite krep traku. Poligon prilagodite dobi djece.

Jajolika pjesma – Recitacija, govorna aktivnost

Zadaci: razvijati spontano pamćenje, bogatiti rječnik i poticati maštu.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 6 godina.
Opis aktivnosti: pustiti djeci audio zapis odgojiteljice koja recitira pjesmicu, objasniti djeci nepoznate pojmove te ponovnim puštanjem audio zapisa potaknuti spontano pamćenje teksta.

Zečići, likovno-stvaralačka aktivnost

Zadaci: razvijati finu motoriku kod djece, poticati dječju maštu te kreativnost.
Aktivnost je primjerena za djecu od 3 do 6 godina.
Za likovnu aktivnost djeci ponuditi plastične čaše u boji, flomastere, kolaž papir u boji, bijeli papir od bloka, škarice, ljepilo u stiku.

Pile i zec od kuhanih jaja, likovno-kreativna aktivnost

Zadaci: poticati dječju kreativnost i razvijati finu motoriku ruku.
Aktivnost je primjerena za djecu od 4 do 7 godina.
Opis aktivnosti: aktivnost zajedno provode roditelj i dijete. Roditelj pripremi kuhana jaja, masline, mrkvu i zelene listove. Zajedno s djetetom nožićem režu dijelove za pile (oči, kljun), zatim svatko na svojoj podlozi pravi zeca i pile.

Čovječe ne ljuti se, društvena igra s pravilima

Zadaci: vježbati strpljenje, čekanje na red, imenovanje i prepoznavanje boja i brojeva.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 5 godina.
Dragi roditelji, zajedno s djecom izradite svoju igru. Cilj igre je sve svoje figurice dovesti do svoje kućice. Krenite u istraživanje i otkrivanje svojih vještina!

Twister, spoznajno-edukativna i tjelesna aktivnost

Zadaci: usvajati lijevu i desnu stranu, razvijati spretnost i koordinaciju pokreta te orijentaciju.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 5 do 7 godina.
Za aktivnost je potrebno: jedan manji karton i jedan veći karton ili najlon dimenzija 1 metar s 1.5 metar, kao i bojice ili flomasteri.

USKRS
Scroll to top