Trajanje projekta 3.10. – 21.10.2022.
Nositelji projekta: djeca iz skupine Bambi s Vile
Odgojiteljice: Jadranka Bukvašević i Katarina Ljoljo
Opis projekta
Početkom jeseni smo razgovarali o povrću, voću, plodinama, žitaricama, radovima u vrtu i poljima, vremenskim promjenama i primijetile smo da djeca brzo zaboravljaju o svemu što smo razgovarali prošle jeseni. Roditelji su sudjelovali o projektu tako da su donosili povrće, voće, plodine, orašasto voće i sl. Promatrali smo promjene u prirodi šetajući oko vrtića, u parku. Od voća smo pravili voćnu salatu, od povrća povrtnu juhu, od žitarica (brašna) smo pravili bakine kolačiće, kiflice.
Cilj projekta
Omogućiti djeci da kroz igru bogate svoju spoznaju o voću, povrću, plodinama, njihovim oblicima, rastu i potrebama, te njihovim mogućnostima korištenja.
Razvojne zadaće
TJELESNI I PSIHOMOTORNI RAZVOJ
- Zadovoljiti djetetovu potrebu za kretanjem, igrom i izražavanje kroz pokrete
- Razvijati koordinaciju u baratanju predmetima ( nožići, pekač kolačića…)
- Razvijati finu motoriku šake ( crtanjem, bojanje, rezanje nožićima, pečenje kolačića…)
- Razvijati cjelokupnu muskulaturu ( šetnjom oko vrtića i do parka)
- Poticati razvoj osnovnih higijenskih navika (pranje ruku sapunom, posuda, voća, povrća)
SOCIO-EMOCIONALNI RAZVOJ
- Razvijati pozitivnu sliku o sebi ( ja znam držati nožić, ja mogu rezati mrkvu, uspjela sam ispeći kolačić…)
- Razvijati kod djece maštu i kreativnost ponuđenim raznovrsnim prirodnim materijalima
- Razvijati strpljenje kroz igru
- Razvijati i regulirati emocije ( pravila, prihvaćanje neuspjeha, poštovanje…)
SPOZNAJNI RAZVOJ
- Poticati razvoj taktilne percepcije, stjecanje iskustva dodirom ( oblici, osjeti, dodir, veličina…)
- Poticati razvoj vizualne percepcije, stjecanje vidom ( oblici, boje, veličine…)
- Poticati razvoj percepcije okusa, stjecanje iskustva okusa (kušanje juhe, kolačića, kiflica…)
GOVOR, KOMUNIKACIJA, IZRAŽAVANJE I STVARALAŠTVA
- Razvijati govorne vještine
- Poticati razvoj likovnog senzibiliteta za različita likovna sredstva i materijale ( boje, olovka, prirodni materijali, neoblikovani materijali…)
PROVEDENE AKTIVNOSTI
- TJELESNE AKTIVNOSTI
- ŠETNJA DO PARKA


- IGRA I PROMATRANJE PROMJENA U PRIRODI


2. LIKOVNE AKTIVNOSTI
- GLJIVE ( aplikacije gljiva, papir, kolaž papir, ljepilo, oči, vlažne maramice)



- JEŽEVI ( kartonski papir, kolaž papir, ljepilo, crni flomaster)
- JABUKA ( tvrdi papir, vuna)
- VOĆE ( košara s voćem, papir, olovke u boji, flomasteri)
- POVRĆE ( košara s povrćem, papir, flomasteri, olovka u boji)
- ZAJEDNIČKI RAD – PUŽ ( hamer, papir u boji, kolaž papir, ljepilo, tempere, kistovi, crni flomaster)



- ZAJEDNIČKI RAD DRVO U JESEN (hamer papir, tempere, kistovi, vlažne maramice, zaštita za stol)



3. ISTRAŽIVAČKO SPOZNAJNE, RADNO PRAKTIČNE AKTIVNOSTI
- Pravimo voćnu salatu (plastične posude, razno voće, nožići, daščice, žlice)



- POVRTNA JUHA (plastične posude, nožići, povrće, zaštita za stolove, lonac, daščice, indukcijska ploča, začini, tijesto, tanjuri i žlice)


- BAKINI KOLAČIĆI ( tijesto, daščice, plastična posuda, pekač za kekse, vilica, tacna za kekse)




4. GOVORNE AKTIVNOSTI
- VERBALNI POTICAJI ( poticajna pitanja, slike, aplikacije, opisivanje, imenovanje, zaključivanje)
- SLIKOVNICE ( jesen, stigla nam je jesen)
- GLAZBENE AKTIVNOSTI
- PJEVANJE PJESMICA „Muhara“, „Jabuka, kruška šljiva“, „Veliki bratec Ivo“
VREDNOVANJE POSTIGNUĆA
Kroz razne aktivnosti bio nam je cilj proširiti znanja o jeseni (voće, povrće, plodine, žitarice, promjene u prirodi, vremenske promjene, radovi u vrtu, polju, voćnjaku i vinogradu…).
Djeca su najviše uživala u radno praktičnim aktivnostima i istraživanju.