DV Đakovo je i ove godine sudjelovao u pripremi edukativnih radionica za djecu predškolske dobi koje su organizirane od strane Folklornog odbora Đakovačkih vezova, Grada Đakova, Turističke zajednice grada Đakova i SAKUD-a grada Đakova. Radionice svake godine okupljaju mnoštvo zadovoljne djece i njihovih roditelja, a kako se prošle godine, nažalost, nisu mogle odvijati, odgojiteljice DV Đakovo organizirale su čak 3 radionice za djecu predškolske dobi, održane u nedjelju, 27. lipnja u poslijepodnevnim satima.
Radionicu „Zlatna polja“ vodile su odgojiteljice Anela Perko i Sandra Vrbešić, radionicu „Zlatni dukati“ vodile su odgojiteljice Mirna Cezner i Ivana Šimić, a radionicu „Ljeljina cvjetna kapa“ su vodile odgojiteljice Ivana Nikšić i Martina Vrbanec.
Ideje za radionice nastale su u suradnji odgojiteljica, koje su se vodile osobnim fascinacijama oko naše kulturne baštine.
Ono što je ponos svakog Šokca i Šokice upravo je zlatovez na nošnjama, a kako drugačije dočarati ljepote naših žitnih polja i klasja nego zlatovezom – otuda i naziv prve radionice “Zlatna polja”.
Dukati su svakako zanimljiv detalj đakovačke nošnje. Nosile su ih djevojke koje su bile za udaju kako bi pokazale da dolaze iz bogate obitelji. Zanimljivo je vidjeti reakcije stranaca kad saznaju da je ovaj ukras zapravo novac na crveno-bijelo-plavim trakicama, stoga je dukat poslužio za radionicu “Zlatni dukati”.
Samo nekolicina djevojaka može uživati privilegiju biti gorjanska ljelja. Proljetni ophod gorjanskih ljelja uvršten je na UNESCO-v popis nematerijalne svjetske baštine što i nije čudno s obzirom kakvu tradiciju i ljepotu nose. Kapa koju ljelje nose posebna je po tome što svaka djevojka prije proljetnog ophoda sama ukrašava svoju kapu, stoga je na jednoj od radionica odana počast tom dijelu ove predivne priče iz našega kraja.
Sve tri radionice djeci su ponudile sadržaj vezan za kulturnu baštinu, koji je bio zabavnog i edukativnog karaktera pa djeca, roditelji i odgojiteljice organizatorice, nisu skrivali svoje zadovoljstvo, što potvrđuju i fotografije.