Tema za razdoblje od 20. 5. 2020. do 27. 5. 2020.

Okitio se Svibanj 🖼️cvijećem🌺 i suncem🌞.
Zasvirao🎶 u zelenu frulicu od vrbove kore. Probudio je svako stablo🌳 i posljednje travke izmamio iz zemlje. Roda opet stala u baru 🏞️ i zagledala se u vodencvijet. Lastavice🐦 užurbano popravljaju gnijezda pod strehama. Rasuo Svibanj tratinčice po livadi.
💫 Čarobna livada!💫
Kažu: tko ujutro dođe na livadu, vidjet će u travi sjajno biserje💎 što blista poput sunca☀️ i gori kao čisto zlato🏅.
I postat će lijep kao smiješak😀 i radostan kao ptica🕊️.
Pohitala djeca u livadu među tratinčice.🚵♂🚶♀🚶♂🏃♂ Svi su odreda lijepi i radosni, i djeca i tratinčice. Djevojčice skupljaju cvijeće🌻🌻 i prave vjenčiće, a dječaci sviraju na vlatima trave među prstima. Dva leptira🦋🦋 sletjela na grm divlje ruže🌹 kraj puta pa joj ljube rumene latice.
Zeleno pomiješano s plavim.🎨
Nebo i livada kao da su se stopili u čvrstom zagrljaju.🌎
Plav potočić, plavo cvijeće – sve se plavi u proljeće.
Plavo nebo, plava ptica, još je plavija potočnica.
Zumbul pruža plavo lice kraj sestrice ljubičice.
Ptice🦅 radosno pjevaju 🎶u razlistanim krošnjama. Šuma🌳🌲🌲 podrhtava od njihova cvrkuta.
Gledaj 👀Svibanj i smiješi se.🤗
Smijeh mu zvoni u žuboru potoka, rasipa se ptičjeg kljuna.
Cvijet, likovna i tjelesna aktivnost
Zadaci: poticati likovni izričaj i kreativnost, razvijati finu motoriku te pripremiti za kasniju manipulaciju kistom, upoznati se sa svojstvima tempera, s postojanjem spektra različitih boja te s mogućnosti dobivanja novih boja njihovim miješanjem i razvijati grubu motoriku, zdrave navike boravka na otvorenom te bavljenje tjelesnom aktivnošću.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 1 do 3 godine.
Opis aktivnosti: za aktivnost će vam trebati kartonski papir, obični papir, ljepilo, škare, drveni štapići od sladoleda (ili nešto slično što možete upotrijebiti kao dršku), tempere, podložak za crtanje i pamučni štapići.
Na običnom papiru nacrtajte nekoliko većih cvjetova te ih izrežite škarama. Pripremite tempere i pamučne štapiće te prepustite djetetu da oslika cvijeće po svojoj želji, uz vaš nadzor. Nakon što je cvijeće oslikano, zalijepite ga na kartonski papir te karton oblikujte po cvijeću. Drvene štapiće zalijepite na cvijeće.
Uputite se na obližnju livadu gdje ćete cvijeće koje ste izradili zabosti u zemlju. Recite djetetu da što prije dotrči do cvijeta te ga ubere. Započnite utrku do cvijeća u kojoj može sudjelovati cijela obitelj.

Leptir, likovno-stvaralačka aktivnost
Zadaci: razviti senzibilitet za likovna sredstva i materijale te se kreativno izražavati kroz oblikovanje u prostoru (volumen, ploha, površina).
Aktivnost je namijenjena djeci u dobi od 2 do 4 godine.
Potreban materijal: kartonski valjak od iskorištene role toalet papira ili ubrusa, karton, tempera, škare, kolaž papir, ljepilo i savitljive trake (čupava žica).
Opis aktivnosti: od kartona izrežemo zamišljena krila leptira i ukrasimo po želji, temperom ili kolažom. Zalijepimo krila za kartonski valjak i zalijepimo 2 savitljive trake kao ticala. Valjak ukrasimo po želji, obojimo ga, nacrtamo usta i oblikujemo oči.

Nije lako Bubamarcu, glazbena aktivnost
Zadaci: razvijati ljubav prema glazbenom izricanju, poticati vedro raspoloženje te razvijati osjećaj za ritam uz slušanje.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 3 do 6 godina.
Opis aktivnosti: aktivnost se može izvoditi uz slušanje i učenje pjesme u zajedničkom druženju s obitelji ili prijateljima, gdje se potiče vedro raspoloženje.
Šareni cvjetovi, istraživačko-spoznajna aktivnost
Zadatci: razvijati finu motoriku i zapažanje te poticati strpljivost i komunikacijske vještine.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 3 do 6 godina.
Kroz ovaj pokus dijete može promijeniti cvijetu boju.
Potrebni materijal: svježi cvijet, boja i voda.
Opis aktivnosti: prvi korak je pronaći bijelo cvijeće jer se na njemu vide najbolji rezultati. Drugi korak je odrezati stabljike da ne budu preduge. Stabljike je potrebno odrezati ukoso jer će tako bolje upijati vodu. Rezanje napravite pod vodom da se ne stvore mjehurići u kanalićima unutar stabljike. Treći korak je napuniti čašu toplom vodom.
Četvrti korak je dodati prehrambenu boju u toplu vodu. Peti korak je staviti cvijet u vodu. Nakon što smo odradili sve korake preostaje nam da čekamo, a rezultati bi trebali biti vidljivi u rasponu od nekoliko sati do 24 sata, ovisno o vrsti cvijeta.
Veselimo se cvjetićima i uživajmo u dječjim radostima.



Proljetni razgibanac 🤸♂️🕺🏃♂️, tjelesna aktivnost
Zadaci: potaknuti djecu na izražavanje kroz ples i pokrete, razvijati glazbene sposobnosti (samostalno iskazivanje obilježja glazbe pokretom – oponašanjem), potaknuti i razvijati cjelokupnu motoriku i koordinaciju tijela te usavršavati prirodne oblike kretanja (poskakivanje, skakanje, vrtnja u krug).
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 3 do 6 godina.
Opis aktivnosti: prateći riječi ove zanimljive tjelovježbe, razgibajte svoje mišiće, cijelo tijelo i pri tome se dobro zabavite i nasmijte.
🕺🤸♂️🤸♀️

Razmažena tratinčica, dramsko-scenska aktivnost
Zadaci: njegovati koncentraciju, slušanje i pamćenje teksta priče te poticati razvoj govora, djetetove mašte i kreativnosti pamćenjem i mijenjanjem tijeka priče.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 3 do 7 godina.
Opis aktivnosti: djetetu pustite audiozapis priče koju su odgojiteljice pročitale, zatim ju s djetetom prepričajte i razgovarajte o istoj.
Kozlići na livadu, pokretna igra
Zadaci: poticati zdrav i pravilan tjelesni razvoj igrom na zraku, razvijati prirodne oblike kretanja (trčanje), razvijati koncentraciju i strpljivost poštivanjem pravila igre te poticati govorni razvoj, mišljenje i pamćenje
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 4 do 6 godina.
Opis aktivnosti: djeca su kozlići, jedno dijete je majka. Majka kaže: kozlići na livadu. Djeca kozlići mekećući trče do obližnjeg zida ili ograde i tamo se naslone okrenuti prema majci. Lijevo od djece, na strani, stoji vuk i “vreba” kozliće. Majka ih zove: „Kozlići kući“. Kozlići odgovaraju: „Ne smijemo“. Majka: „Od koga“. Kozlići: „Od vuka“. Majka: „Što on radi“. Kozlići: „Loži vatru“. Majka: „Za koga“. Kozlići: „Za nas“. Majka: „Brzo, brzo kući“. Kozlići u ravnoj liniji trče prema majci, a vuk sa strane trči prema njima i pokušava uloviti kozliće, koga ulovi – on postaje vuk, izabere se druga majka i igra se nastavlja.

Vjetrenjača, likovna i radno-praktična aktivnost
Zadaci: poticati vedro i radosno raspoloženje, razvijati mišiće šake rezanjem i crtanjem, poticati pažnju, strpljivost i ustrajnost u radu te spoznati da se od jednostavnog materijala može napraviti zanimljiva igračka.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi 4 do 7 godina.
Opis aktivnosti: potrebno je imati: bijeli papir, škare, boje, ukrasni čavlić i štapić (50 cm). Na čistom papiru nacrtajte kvadrat veličine 20×20 cm i dajte djetetu da ga izreže. Flomasterima ili masnim bojama neka papir ukrasi s obje strane crtajući stanovnike livade – bubamare, leptire, pčelice, mrave, cvjetiće i sl. Ukrašeni papir presavijte po dijagonali.

S vanjske strane svakog kuta neka dijete zareže papir otprilike 2/3 do sredine.

Suprotne krajeve savijte do sredine i s čavlićem pričvrstite na deblju, ravnu šibu.

S napravljenom vjetrenjačom krenite u dvorište, park ili na obližnju livadu, potrčite i gledajte kako se vjetrenjača vrti – radujte se zajedno s djetetom!😀
🌻Cvjetni okvir🌻, radno-praktična aktivnost
Zadaci: razvijati finu motoriku šake (izrezivanje kartona, branje cvjetića, lijepljenje) te poticati i razvijati stvaralačke mogućnosti isprobavanjem i istraživanjem (poznatim materijalima i predmetima, neoblikovanim i prirodnim materijalima, kombiniranjem različitih predmeta i materijala radi ostvarivanja neke ideje).
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 4 do 6 godina.
Za aktivnost su potrebne škare, karton, prijanjajuća folija, cvijeće, mrvicu strpljenja i puno mašte.
Opis aktivnosti: u vrtu ili dvorištu uberite najljepše i vama najdraže cvjetiće te zamolite jednog člana svoje obitelji da vam pomogne izraditi ovo posebno, “prirodno”, umjetničko djelo😃.
Okvir, također, možete obojiti po želji te on može krasiti zid vašeg doma. 🏡

Priča Pčelica Jelica i medo Edo, govorna aktivnost
Zadaci: razvijati ljubav prema knjizi, poticati razvoj govora, bogatiti rječnik novom riječima, razvijati vještine aktivnog slušanja.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 4 do 6 godina.
Djetetu pustite priču koju su pročitali odgojiteljice i odgojitelj, a po završetku audiozapisa postavite poticajna pitanja, primjerice: Kako se zove priča?, Što je uplašilo pčelicu Jelicu?, Zašto plače medo Edo?, Tko je pomogao medi Edi vratiti glas i kako? Kako se pravi med? Što misliš kako je završila priča?
Kukci od lišća, likovno-kreativna aktivnost
Zadaci: razvijati finu motoriku, koordinaciju i preciznost u baratanju predmetima, njegovati ljubav prema prirodi te razvijati likovni senzibilitet za različita likovna sredstva i materijale.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 4 do 7 godina.
Za aktivnost je potrebno: ljepilo, papir kao podloga, lišće različitih oblika i boja, grančice, stabljike, žir i mahune (sve što možete naći u prirodi može biti materijal za izradu).
Opis aktivnosti: skupljeno lišće i ostali materijal lijepiti u oblik različitih kukaca. Mahune mogu biti tijelo na koje ćete staviti lišće kao krila. Pustite mašti na volju.

Strina roda, tradicijska dječja igra s pjevanjem
Zadaci: očuvati dječju tradicijsku baštinu, razvijati ritam i motoriku te razvijati prirodne oblike kretanja.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 4 do 6 godina.
Bilo bi lijepo kad bi se ovakve igre proširile od vrtićkih dvorišta do obiteljskih domova i zauvijek ostale u našim srcima.
Igrajte se dječice, jer to je danas najljepše!

Zagonetke o kukcima, govorno-spoznajna aktivnost
Zagonetka je pjesnički zadatak, jer prevodi predmet zagonetavanja u određenu pjesničku priču, a sastoji se od jezičnih zamki i njima se vješto poigrava.
Zadaci: poticati razvoj pažnje, pamćenja, predčitačkih vještina te razvijati dječji govor i vještine aktivnog slušanja.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 4 do 7 godina.
Pri rješavanju zagonetki potrebna je pomoć roditelja u vidu dodatnih pitanja koja potiču djecu na razmišljanje.
Rješenja ovih zagonetke su različiti pripadnici životinjskog carstva. Idemo se igrati i kukce razotkriti 😊

Svijet kukaca, istraživačka aktivnost
Zadaci: razvijati empatiju i pozitivan stav prema okolini, promatrati, uspoređivati i stjecati nove spoznaje i iskustva o okolini te poticati istraživački odnos prema svijetu.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 4 do 7 godina.
Za aktivnost je potrebno: povećalo, staklenka i enciklopedija.
Opis aktivnosti: uzmite povećalo i staklenke pa krenite na obližnju livadu, polje ili dvorište. Dobro slušajte i gledajte da pronađete kukce. Ulovite ih u staklenku, hranite ih i promatrajte. Kakve su boje? Koliko imaju nogu? Što vole jesti? Možete ih potražiti i u enciklopedijama pa naučiti nešto više o njima. Važno je djeci postavljati poticajna pitanja.



Vjenčić od cvijeća, radno-praktična aktivnost
Zadaci: upoznati i imenovati livadsko cvijeće, poticati dječju kreativnost te razvijati finu motoriku šake.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 4 do 6 godina.




Pčela i golub, govorna aktivnost
Zadaci: razvijati govorne vještine uporabom jednostavnijih i složenijih rečenica, opisivanjem, verbalnim pričanjem i objašnjavanjem.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 5 do 7 godina.
Opis aktivnosti: pokažite djetetu kratku priču o pčeli i golubu. Dopustite mu da sudjeluje u čitanju priče govoreći što je na slikama. Nakon čitanja priče obavezno djetetu postavite poticajna pitanja, primjerice: Tko je koga prvi spasio? Kako ga je spasio? Tko je zatim upao u nevolju?.

Slova imena, tjelesna aktivnost
Zadaci: potaknuti i razvijati cjelokupnu motoriku i koordinaciju tijela, usavršavati prirodne oblike kretanja, razvijati i jačati snagu tijela, spretnost i izdržljivost u različitim položajima tijela te razvijati predčitačke vještine.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 5 do 7 godina.
Potrebni materijali su isprintana vježba i slobodan prostor za izvođenje vježbi.
Opis aktivnosti: zadatak ove aktivnosti je da dijete nađe svako slovo svoga imena i napravi vježbu koja se nalazi pored slova imena.

Herbarij, istraživačko-spoznajna aktivnost
Zadaci: njegovati pozitivan stav prema prirodi, razvijati znanja o biljkama, uočavati razlike veće-manje, proširiti spoznaje promatranjem, istraživanjem i uočavanjem karakteristika o biljnom svijetu.
Aktivnost je primjerena za djecu u dobi od 5 do 7 godina.
Opis aktivnosti: za ovu aktivnost potrebno je otići na livadu te ubrati razne biljke koje ćete prešati te lijepiti i praviti svoj vlastiti herbarij. Biljke koje zalijepite u herbarij moći ćete proučavati, imenovati te istraživati različitosti među njima.

Po završetku aktivnosti, predlažemo vam da se opustite uz sljedeće melodije 🎶

Veselimo se primitku vaših vrijednih radova koje možete slati u Viber ili Messenger grupe vaših skupina.