Povodom Svjetskog dana zdravlja koji se obilježava 7. travnja uključili smo se u hvale vrijedan projekt „Živjeti zdravo“. Projekt je osmišljen na način da se kroz „zdravi tjedan“ prođe nekoliko tema vezanih uz zdravu prehranu. U Vrtićkoj kući Botić svaka skupina odabrala je jednu temu koju je obrađivala kroz nekoliko dana. U nastavku slijedi opis provedenih aktivnosti uz nekoliko fotografija.
„Iskrice“ su se upoznale s raznim žitaricama od koje su neke već bile poznate djeci poput kukuruza i zobenih pahuljica. No našlo se tu i nekoliko nepoznatih poput prosa i bulgura. Od zobenih pahuljica i banana „Iskrice“ su napravile zdrave kolačiće koji su ispali super. Žitarice su iskoristili za izradu mozaika u obliku srca. Od preostalih žitarica napravili su malu životinju farmu gdje djeca uče koja životinja koju žitaricu najviše voli jesti.
“Pčelice” su se osmislile niz zanimljivih aktivnosti. Prvo su posjetili tržnicu gdje su izabrali povrće koje im je potrebno za povrtnu juhu koju su planirali kuhati u svojoj sobi. Svidjela im se svježa brokula, bijeli karfiol, narančasta mrkvica, krumpirići i svježi celer. Prije kuhanja povrće je bilo potrebno oprati, oguliti i nasjeckati (sve pod velikim nadzorom odgojitelja jer su u pitanju nožići). Juha se kuhala pod budnim okom djece i odgojitelja, a opojni mirisi širili su se vrtićem. Bilo je potrebno dodati i malo začina. Pored kuhanja juhice, i likovni radovi vrijednih „Pčelica“ su pokazali koliko im povrće znači (crtali su, slikali, bojali, rezali…).
Igrali su i razne igre na temu povrća: “Gdje raste povrće” – u zemlji ili van zemlje???, “ Čarobna vrećica” (djeca su po opisu – boja i veličina, opipu – tvrdo ili mekano, i mirisu pogađali o kojem je povrću riječ). Zaključili su da su aktivnosti bile vrlo atraktivne i djeci zanimljive. Stjecanje novih znanja i iskustava je bolje ako su ta znanja vizualno i taktilno doživljena.
Djeca iz skupine „Bambi“ svoju su aktivnosti započela razgovorom o životinjama i što nam one daju. Nakon toga su djeca sudjelovala u četiri različite aktivnosti. U prvoj aktivnosti kušali su jogurt i mlijeko pijući kroz šarene slamke koje su im se posebno svidjele. Ovom aktivnošću su sva djeca isprobala mlijeko i jogurt bez obzira jesu li ih prije pili. U drugoj aktivnosti djeca su zavezanih očiju morala prepoznati što jedu ili piju (tekući jogurt, voćni jogurt, čokoladni puding, Kraš expres). U sljedećoj aktivnosti djeca su se mogla okušati u pripremi žitarica i keksa s mlijekom te ih sama konzumirati. Kraj aktivnosti završili su sa plakatom o mliječnim proizvodima kako bi svakodnevno imali podsjetnik na važnost mliječnih proizvoda za naše zdravlje.
Djeca u skupini „Pužići“ najviše vole jesti voće pa su odlučili bolje se upoznati s raznim slatkim voćem. Tako su saznali gdje raste, kako izgleda, koje je boje i okusa, a nakon toga i izradili svoje najdraže voće u tehnici kolaža. Posjetili su tržnicu kako bi vidjeli svo voće koje se tamo prodaje. Vidjeli su jabuke, osjetili premirisne jagode, naranče, limun. U sklopu svog eko projekta vrtića dobili smo sadnice šljive, kruške i borovnice koje su vrijedne dječje ruke zajedno sa svojim odgojiteljicama posadile u svom voćnjaku.
Kao i uvijek, suradnja s roditeljima nije izostala te su se od raznovrsnog voća koje su dobili (maline, borovnice, ananas, kivi, jabuke, naranče, limun, jagode i banane) pravili ražnjiće redajući voće po boji, pravili voćnu salatu i cijedili prirodni sok. Za kraj tjedna zabavljali su se uz zanimljivu glazbenu društvenu igru „Voćna salata“.
„Zvončići“ su se okušali u pripremi zdravog međuobroka uz raznovrsno voće, med, orašaste plodove te blender za pripremu smoothie-a. Smoothie je odličan napitak koji sadrži puno hranjivih nutrijenata i vlakana, a može se prakticirati kao međuobrok ili desert. Djeca su voće sama pripremila za izradu smoothi-a. Upotrebljavajući nožiće gulili su i rezali voće na manje komadiće te koristili blender.
U „Krijesnicama“ djeci su različitim aktivnostima predstavljeni važnost zdrave prehrane, higijene i fizičke aktivnosti za zdravlje. Djeca su tako razgovarala, pjevala pjesmice i čitala slikovnice o zdravlju. Voditeljice su izradile plakat na kojem su djeca prepoznavala različitu hranu te i učila što je od te hrane dobro za zdravlje.
Odradila se i aktivnost razvrstavanja zdrave i nezdrave hrane te izrezivanje škarama i bojanje predložaka njihove najdraže hrane. Djeca su spužvicama i vodom prala plastificirane predloške ruku koje su prije toga uprljali temperama. Usporedili su uspješnost pranja suhom, mokrom, čistom i prljavom spužvicom.
„Žabice“ su kroz likovne, tjelesne, istraživačke, glazbene i govorne aktivnosti pobliže upoznavale svojstva raznog povrća. Bojanjem pastelama uz promatranje povrća djeca su mogla povezati oblike i boje. U igri „Kutija iznenađenja“ djeca su pronalazila razne vrste povrća. Upoznavala su se s njihovim izgledom, imenovala vrste povrća koje znaju ili ponavljaju za odgojiteljicom. Ona djeca koja ne govore također su vrlo aktivno sudjelovala u ovoj aktivnosti i sa zanimanjem slušala nazive povrća. Komentirala su što vole, a što ne tako što su govorila „njam, njam“ ili „jak“. Iz ove igre razvila se igra u kutiću kuhinje nakon sto je jedna djevojčica uzela papriku i rekla „Pavia jučak“. Pridružila joj se nekolicina djece koja su rado „kuhala“ ručkove za sebe, djecu i odgojiteljice.
Svakodnevne tjelesne aktivnosti poput tjelovježbe, plesa i prelaženja poligona s preprekama osiguravaju djeci ispuniti potrebu za raznim vrstama kretanja kao i savladavanje novih te usavršavanje već savladanih vrsta kretanja. Cilj ovih aktivnosti je usađivanje zdravih životnih navika.